AA. Zertaz ari gara?

Ikastetxe barruan zein kanpoan dauden datu kopuru handiari erabilgarritasuna emateaz ari gara. Gaur egun, formakuntza-zentroek informazio digitalizatua eta hainbat espaziotan biltegiratua dute. Normalean erabiltzen ez den edo oinarrizko modu batean egiten den informazio hori oso erabilgarria izan daiteke informazioa lortzeko eta horrela:

  • Ikastetxearen egoera ezagutzea hainbat eremutan
  • Denboran izandako bilakaera ezagutzea
  • Arazo posibleak modu proaktiboan detektatzea
  • Hobekuntza-plan estrategikoak definitzea
  • Egiten diren jardueren eraginkortasuna egiaztatzea

Analitika Akademikoa edo Analytic Academic

Small Data prozesua

Small Data kontzeptuaren barruan, Business Inteligence (BI) teknikak erabiliz, Analitika Akademiakoak (AA) ikastetxe batean erabiltzen diren datuak balioesten dituzte, haren kudeaketa hobetzen laguntzeko.

Ezagutzaren hierarkia: DIKW piramidea

Ezagutzaren hierarkia edo DIKW piramidearen grafikoari begiratuz gero, datuetatik inteligentziaraino 4 maila ditugula ikus dezakegu. Gainera, informazioaren kalitatea edo balioa informazioaren kantitatearen alderantzizkoa da. Esan dezakegu adimenera iristeko datuak hierarkian mailaz igotzen diren batez bestekora kondentsatu behar direla.

Datuetatik Inteligentziaraino

AA-k datuak azken mailaraino eramateko balio du: ikastetxearen kudeaketari aplikatutako adimenarena

  • Datuak: hierarkiaren oinarria osatzen dute, eta beharrezko baldintza batzuk bete behar dituzte gainerako hierarkiak behar bezala funtziona dezan: fidagarriak izatea, eguneratuta egotea, akatsik gabe aritzea… Datuak zuzenak ez badira, ondorioak okerrak izan daitezke.
  • Informazioa: Datuetatik abiatuz, lehenengo urratsa informazioa modu eroso eta erabilgarrian bildu eta aurkeztea da, informazioa biltzeko. Aurkezpen hori aginte-panelekin (dashboard) egiten da, informazioa modu laburtuan aurkeztuz, eta funtzio desberdinak izan ditzakete:
    • Indikatiboa: prozesu jakin baten egoera
    • Kontrola: zerbait zehatzaren bilakaera gainbegiratzeko
    • Informativos: hainbat estatistika erakutsiz
Agite-panel baten adibidea
  • Ezagutza: Informazio-mailatik maila horretara igarotzeko, batez ere esperientziaren bidetik jo behar dugu, datuak testuinguruaren barruan interpretatzeko orduan, galdera interesgarriei erantzun diezaien. Galdera horiek erabilera-kasu deitzen den horren parte izango lirateke. AA erabilera-kasu batek, gutxienez izan behar du:
    • Ikastetxearen interesekoak izango diren erabilera-kasuaren helburuak
    • Ikastetxearentzat, interesgarriak diren helburuak lortzeko, balioko duten erantzun beharreko zenbait galdera
    • Zer eragilek erabil dezaketen erabilera-kasua
    • Aurreko galderei erantzuteko behar den informazioa
    • Erabili beharreko informazioaren bizi-zikloa
  • Adimena: Maila honetara iristeko, gure jakin-egiten behar dugu, eta ezagutza onuragarri bihur dadin lortu behar dugu, batez ere hobekuntza-planen bidez. Hemen begizta bat sortzen da, eta, ondoren, datuak berrikusi beharko dira, eta plan horien aplikaziotik lortzen den informazioarekin egiaztatu ahal izango da haien eraginkortasuna, lortzen diren adierazleen bidez

Goi-mailako bi mailen automatizazioa ez dirudi egingarria denik, gutxienez formakuntza-zentro batean, batez ere eskuragarri dauden datuak ez direlako nahikoak

Azkenik, argibide bat: ikaskuntzaren Analitika Akademikoa (Academic Analytics) eta Ikaskuntzaren Analitikoa (Learning Analytics) bereizi behar dira; lehenengoak, zentruaren funtzionamenduari buruzko ikuspegi kuantifikatua lortu nahi du: ikasle-kopurua, jatorria, adinak …; bigarrenak, berriz, ikasgelako errendimendua hobetu nahi du: asistentzia, notak,…

Galdakaoko Andra Mari LHko zentroak Euskadiko Lanbide Heziketako hainbat ikastetxerekin lankidetzan parte hartzen du, Big Data FP Euskadi proiektuaren barruan, hasiera batean ikastetxean bertan garatzen ari zen proiektu pilotu batean.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko.

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.