Gaur egungo gizartea oso aldaketa azkarrak bizitzen ari da, eta aldaketa horiek, hein handi batean, bilakaera teknologikoak eragin ditu, ezagutzak eskuratzeko moduei, informazioa kudeatzeko moduei, ingurunearekin harremanetan jartzeko moduei eta abarri dagokienez. Aldaketa horiek esparru guztiak horietara egokitzera behartzen dituzte.

LHko V. Euskal Planean, egungo LHko zentroak gizarte aldakor horretara egokitutako zentro bihurtzeko beharra jasotzen da. Eraldaketa nahitaezkoa da LHko prestakuntza-ingurunean, egungo konplexutasunari erantzun ahal izateko joan den mendekoaren aldean, batez ere 4.0 industriak lan-munduan eragiten dituen aldaketak kontuan hartuta. Horrek esan nahi du prestakuntza-zentroen kudeaketa aldatu behar dela, egungo rolak birdefinituz eta irakasleentzat rol berriak eta antolaketa-egitura berriak sortuz. Azken batean, LHko ikastetxearen paradigma berriak aldakorra izan behar du, prestakuntzan eta lanean gertatzen ari diren aldaketetara azkar egokitu ahal izateko.

LHko Konplexutasuna Kudeatzeko Eremuak

Tknikaren webgunean 6 eremu aipatzen dira konplexutasuna kudeatzeko:

  • Berrikuntzaren kudeaketa: non Berrikuntza lantzen da Lanbide Heziketako zentroetan, Berrikuntza-Errutinen eta Adimen Lehiakorraren bidez
  • Aldaketaren kudeaketa: LHko ikastetxe batek dituen erronkei heltzen zaie.
  • Etengabeko hobekuntza: belaunaldien arteko erreleboa optimizatuz eta Lean kultura LHko zentroetan hedatuz.
  • Informazioaren eta komunikazioaren kudeaketa: Big Data, Adimen Lehiakorra,Prospektiba eta Zaintza Partekatua bezalako atalak lantzen dira.
  • Ezagutzaren kudeaketa: zer tratamendu aplikatu LHko ikastetxe batean ezagutza kudeatzeko; horretarako, ikuspegi estrategikoak, operatiboak eta lankidetzakoak aplikatuko dira.
  • Konfiantzaren kudeaketa: nola kudeatu ikastegietan parte hartzen duten pertsonen eta taldeen konfiantza LHko ikastegiek aurre egin behar dieten aldaketen aurrean.

Erakunde Adimendunak

Erakunde adimenduen zenbait ezaugarri

Erakunde adimenduna unitate gisa modu integratuan lan egiten duen antolaketa-egitura bat da, bere buruarengandik eta bere ingurunetik etengabe ikasten duena, eta unean uneko beharretara egokitu ahal izateko baliabideak dituena. Beraz, funtsezko elementua informazioa kudeatzeko sistema da, erakunde osoaren ezagutza-iturri den aldetik; horrek feedback gisa balio die kideei, eta erakundearen funtzionamenduan modu aktiboagoan laguntzea errazten du. Hala, erakunde adimendunaren ezaugarri nagusiak honako hauek lirateke:

  • Bere egoeraren benetako ezagutza
  • Inguruneko beharren detekzio azkarra
  • Berrikuntzarako gaitasuna

Kideen ikuspuntutik, erakunde adimendunek ikaskuntza errazten dute, elkarlaneko lana eta sormena sustatzen dituzte, eta beren arauak aldatzeko gai dira, inguruneko eskakizunetara egokitzeko behar den. maiztasunarekin.

Con lo visto anteriormente podemos asimilar el nuevo modelo de centro de FP a una organización inteligente, capaz de aprender y evolucionar continuamente a partir de ese aprendizaje mediante acciones de mejora, innovación y cambio en su funcionamiento habitual Aurrez ikusitakoarekin, Lanbide Heziketako ikastetxearen eredu berria erakunde adimendun baten parekotzat har dezakegu, ikaskuntza horretatik abiatuta etengabe ikasteko eta eboluzionatzeko gai dena, hobekuntza, berrikuntza eta aldaketa ekintzen bidez ohiko funtzionamendua aldatuz.

Antolamendu-Egitura Berria

Konplexutasunetik sortutako eremu berriak kudeatu ahal izateko, LHko ikastetxeentzat proposatutako antolaketa-egitura hurrengo irudian ikus daitekeena da. Irudi horretan tradizionala agertzen da, mantendu egiten dena, eta berria, 4 figura gehituta.

Antolamendu-egitura berria eta tradizionala (Irudia: Grupo Humanova)

Zentro traizionaleko zuzendaritza eta haren taldea zuzendaritza exekutibo bihurtzen da, Kalitateko arduraduna (RSG) bere horretan mantentzen da, eta rol berriak honako hauek dira:

  • DES: Estrategia Zuzendaritza
  • DIN: Berrikuntza Zuzendaritza
  • DOP: Ekintza Zuzendaritza
  • Aldaketaren Bultzatzailea

Beste sarrera batean, rol berri bakoitzaren funtzioa eta lan egiteko modua azalduko ditugu.

Proiektu pilotua

Galdakaoko FP Andra Mari LH ikastetxea, 19/20 ikasturtean, proiektu pilotu baten parte da. Proiektu horren bidez, zentruaren konplexutasuna kudeatzeko proposatutako antolaketa-egitura berria ezartzeko orduan egon daitezkeen arazoak probatu eta detektatu nahi dira.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko.

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.