ETHAZI metodoa (Etekin Handiko Zikloak) Erronketan Oinarritutako Elkarlaneko Ikaskuntzan oinarritzen da, edo ACbR gazteleraz, non ikasleei erronka bat ekarriko dien egoera problematiko bat planteatzen diegun, eta, horrela, hura ebazteko prozesuan zikloko konpetenzia teknikoak zein zeharkakoak lantzen ditugu (autonomia, talde-lana, komunikazioa, etab.).

ETHAZI metodoa

Elkarlaneko ikaskuntza Ethazin

Elkarlaneko ikaskuntza tradizionaletik bereizten da; izan ere, irakaslea ez da gelako zentrua, eta ikasleak rol aktiboa hartzen du ikasgelan, modu autonomoan ikasiz, proposatutako erronkari irtenbide posibleak bilatzen dizkion bitartean. Ikaskuntza hori ezagutzak partekatzen dituzten eta rolak, helburuak, antolaketa eta abar dituzten ekipo gisa funtzionatzen duten gainerako kideekin lankidetzan egiten da. Aurrekoaz gain, beste alde bat da garapen pertsonala sustatzen dela.

Zeharkako konpetenziak

Konpetentzia horiek zertan dautzan azaltzeko, zeharkako konpetentziak zer diren eta enpresek zer estimatzen duten azaltzen duen bideo dibertigarri bat ikus dezakegu.

Enpresek, gaitasun tekniko konbentzionalez gain, langileak bertan ezartzen ari diren egungo lan-ereduetara egokitu ahal izateko gaitasun berriak eskatzen dituzte: zeharkakoak dira, eta ez dira inoiz espezialitate bati dagozkionak. Hurrengo irudian ETHAZIn lantzen diren gaitasunak adierazten dira

Zeharkako konpetenziak

Erronkak

Erronkak ekipotan osatutako talde batean proposatzen dira, ikasleentzat arazoa motibatzaile eta errealitatetik hurbil sentitzeko modukoak, eta horrek lagundu egiten die elkarlaneko lana garatzen eta ikasleak beren ikaskuntza-prozesuaren protagonista bihurtzen. Erronka horiek moduluartekoak dira, 6 edo 7 asteko batez besteko iraupena dute, eta ikastaroaren amaieran hainbat erronka egiten dira.

Erroken prozesua

Ebaluazioa

Ebaluatzeko modua ere desberdina da ETHAZI metodologian, ohiko formarekin alderatuta; izan ere, gaitasun teknikoak denentzat komuna den azterketa baten bidez baino ez dira ebaluatzen. Metodologia berriak gehiago erreparatzen dio ikasleari: ikasle bakoitzaren zeharkako gaitasunak eta banakako aurrerapena ere ebaluatzen dira erronka gauzatzean

Gaitasunen araberako ebaluazioa, eboluziora bideratua

Amaitzeko, esan beharra dago metodologia-aldaketa horrek ahalegin handia eskatzen diela irakasleei zeinek horretara egokitu behar dira, formakuntza eta talde-lana egin behar dutelako aldaketa hori gauzatu ahal izateko.

Andra Mari LH ikastetxean 15/16 ikasturtetik ari gara ETHAZI metodologiarekin lanean, Telekomunikazio eta Informatika Sistemen 2. mailarekin hasi baitzen modu pilotuan. Orduz geroztik, ikastetxeko gainerako ikasturte eta zikloetara hedatuz joan da.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko.

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.